יש עדיין כלי שיווקי אחד שעוצמתו לא נחלשה – להיפך, היא רק התחזקה. אנחנו מדברים על ההמלצה הטובה והישנה מפה לאוזן. האמת הפשוטה היא שלקוח מרוצה הוא איש השיווק הטוב ביותר שלכם. הוא אותנטי, הוא אמין, והוא עובד בחינם.
אבל רוב בעלי העסקים מתייחסים לשיווק מפה לאוזן כאל בונוס נחמד, משהו שקורה במקרה. זו טעות. בעידן הדיגיטלי, אפשר וצריך לנהל את ההמלצות האלו באופן אקטיבי ולהפוך אותן למנוע שמזרים לעסק לקוחות חדשים באופן קבוע. אז איך עושים את זה נכון? הנה 5 צעדים מעשיים.
לפני שמבקשים המלצה, צריך להרוויח אותה. הבסיס לכל שיווק מפה לאוזן הוא מוצר או שירות יוצאי דופן. זה לא מספיק להיות “בסדר”, צריך לשאוף למצוינות. תחשבו על חווית הלקוח מקצה לקצה:
המענה הראשוני: האם הוא מהיר, אישי ומקצועי?
תהליך העבודה: האם אתם שקופים, עומדים בזמנים ומקשיבים ללקוח?
התוצאה הסופית: האם היא עונה על הציפיות ואף מתעלה עליהן?
כשאנחנו ב”אגו”ז” מדברים על שירות “בגובה העיניים”, אנחנו מתכוונים בדיוק לזה. יחס אישי, הקשבה אמיתית ומחויבות להצלחת הלקוח הן נקודת הפתיחה שגורמת ללקוחות להפוך לשגרירים
לקוחות מרוצים לרוב ישמחו להמליץ, אבל הם לא תמיד יחשבו על זה בעצמם.
התפקיד שלכם הוא להפוך את הבקשה לחלק טבעי מהתהליך.
מתי הזמן הנכון? מיד אחרי שהלקוח מביע שביעות רצון. זה יכול להיות במייל סיכום פרויקט, בסוף פגישה מוצלחת או אחרי שהוא שולח לכם הודעת תודה.
איך לבקש? בפשטות ובאופן ישיר. “שמחתי מאוד לשמוע שנהנית מהשירות! זה יעזור לנו המון אם תוכל/י להשאיר לנו המלצה קצרה בגוגל / בפייסבוק“.
טיפ למתקדמים: ניתן להכניס את הבקשה הזו למערכת אוטומציות. למשל, מייל אוטומטי שיוצא שבוע לאחר סיום פרויקט ומבקש פידבק. כך אתם חוסכים זמן ומבטיחים שלא תפספסו אף הזדמנות.
ככל שתהליך השארת ההמלצה יהיה פשוט יותר, כך יותר לקוחות יעשו זאת.
שלחו קישור ישיר: אל תגרמו להם לחפש. שלחו לינק ישיר לעמוד ההמלצות בגוגל,
בפייסבוק או בכל פלטפורמה אחרת.
הציעו תמורה קטנה: לא חייבים לשלם, אבל תמריץ קטן יכול לעשות פלאים זה יכול להיות קופון הנחה לרכישה הבאה, מדריך קצר במתנה, או אפילו השתתפות בהגרלה.
הקימו תוכנית “חבר מביא חבר”: תגמלו לקוחות שמביאים לכם לקוחות חדשים.
זהו מודל קלאסי שעובד תמיד ומחזק את הנאמנות של הלקוחות הקיימים.
קיבלתם המלצה נהדרת? מעולה! עכשיו תדאגו שכולם יראו אותה. המלצה שיושבת בעמוד נידח לא שווה הרבה.
באתר האינטרנט: הקדישו עמוד שלם להמלצות ושלבו ציטוטים נבחרים בעמוד הבית ובדפי השירותים הרלוונטיים. אתר מקצועי הוא הבמה המרכזית שלכם.
ברשתות החברתיות: הפכו את ההמלצה לפוסט מעוצב. צלמו מסך (באישור הלקוח) ושתפו בסטורי. הציגו “לקוח החודש” ותנו לו קרדיט. ניהול נכון של הרשתות החברתיות הופך את קולות הלקוחות לנכס שיווקי פעיל.
בקמפיינים ממומנים: השתמשו במשפטים חזקים מתוך המלצות אמיתיות כחלק מהקופירייטינג במודעות שלכם בגוגל או בפייסבוק. אין דבר אמין יותר מלקוח אמיתי שמספר מדוע כדאי לעבוד אתכם.
הגיבו לכל המלצה שאתם מקבלים – גם לחיוביות וגם (ובמיוחד) לשליליות.
תגובה אישית ומכבדת מראה שאכפת לכם, שאתם קשובים ושיש עם מי לדבר בצד השני.
זה בונה אמון לא רק עם הלקוח שהגיב, אלא עם כל הלקוחות הפוטנציאליים שקוראים את הביקורות.
שיווק מפה לאוזן הוא לא תוצאה של מזל, אלא פועל יוצא של אסטרטגיה שמתחילה בשירות מעולה
וממשיכה בניהול דיגיטלי חכם. כשאתם מבקשים המלצות באופן פעיל, מקלים על התהליך ונותנים להן במה–
אתם הופכים את הלקוחות המרוצים שלכם לצוות השיווק החזק ביותר של העסק.
רוצים להפוך את הלקוחות המרוצים שלכם למנוע שיווקי?
ב”אגו”ז פרסום ושיווק” אנחנו מומחים בחיבור בין שירות מעולה לכלים דיגיטליים חכמים.
נבנה עבורכם אסטרטגיה מלאה לניהול מוניטין, ננהל את הרשתות החברתיות וניצור קמפיינים שימנפו את ההמלצות שלכם.
היי, מוזמנים לשלוח לנו הודעה