קהל יעד

זיהוי קהל ובניית אסטרטגיה

בין אם אתם עסק קטן, חנות אונליין או מותג מבוסס

אחת הטעויות הנפוצות ביותר בפרסום דיגיטלי היא שיווק לכולם.

בפועל, רק כשאתם יודעים בדיוק למי אתם פונים, תוכלו ליצור קמפיינים מדויקים שמביאים תוצאות אמיתיות.

כמשרד פרסום עם ניסיון במאות קמפיינים – אנחנו יודעים: 

זיהוי קהל יעד זה לא המלצה. זו חובה.

קהל יעד

מהו קהל יעד ולמה הוא חשוב?

קהל יעד הוא קבוצת האנשים הספציפית שאליה העסק שלכם פונה. כל החלטה שיווקית – מתוכן וקופי ועד לעיצוב ובחירת הפלטפורמה – צריכה להתבסס על ההיכרות עם הקהל הזה.

כשמגדירים קהל יעד נכון:

  • מייצרים מסרים מדויקים שמדברים בשפה של הלקוח
  • בוחרים את הערוצים המתאימים – פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, טיקטוק או מייל
  • משפרים אחוזי המרה
  • חוסכים בתקציב פרסום
  • בונים אמון, נאמנות וצמיחה ארוכת טווח

תשאלו את עצמכם:

מי הלקוחות הפוטנציאליים שלי?
גילאים, מגדר, מקום מגורים, מצב משפחתי, מה הם עושים בחיים?
מה הבעיות או הכאבים שהמוצר שלי פותר עבור הלקוחות?
אילו צרכים יש להם שהמוצר שלכם עונה עליהם?
אילו בעיות יומיומיות הם מנסים לפתור בעזרת המוצר או השירות שלכם?
מהם תחומי העניין והערכים של הלקוחות שלי?
האם הם מתעניינים בבריאות וכושר? באופנה? בטכנולוגיה?
אילו ערכים חשובים להם? האם הם מחפשים קיימות, איכות או אולי חדשנות?
איפה הלקוחות שלי מבלים את זמנם ברשת?
באילו רשתות חברתיות הם משתמשים? אינסטגרם, לינקדאין, פייסבוק, טיקטוק?
האם הם צורכים מידע דרך בלוגים, ניוזלטרים, או אולי וידאו ביוטיוב?
מהם הרגלי הצריכה שלהם?
באילו שעות הם קונים או צורכים תוכן?
האם הם מעדיפים קנייה אונליין או בחנויות פיזיות?
כיצד הם מקבלים החלטות קנייה?
האם הם מתייעצים עם משפחה וחברים?
האם המחיר משחק תפקיד חשוב בהחלטה שלהם?

אוואטר – הסוד של כל משרד פרסום מקצועי

אווטאר שיווקי הוא דמות שמייצגת את הלקוח האידיאלי. הוא עוזר לנו להבין מה באמת חשוב ללקוח, מה מניע אותו לפעוךה ומתי ואיך הוא מקבל החלטות.

במשרד פרסום מקצועי, אנחנו בונים אווטאר מפורט שמתבסס על מחקר שוק, דאטה וניסיון בפועל- וממנו יוצרים קמפיינים שמדברים ללקוח בדיוק בזמן הנכון ובמקום הנכון.

הפרסום שלכם לא צריך להיות ניחוש. עם זיהוי מדויק של קהל היעד, ובניית אווטאר שמבין את הראש של הלקוח- אפשר להפסיק לשרוף תקציב ולהתחיל לראות תוצאות.

מה כולל אווטאר אפקטיבי:

רקע אישי ודמוגרפיה: פרטים על גיל, מצב משפחתי, מקצוע והכנסה.
תחומי עניין וערכים: זיהוי תחומי עניין רלוונטיים והערכים שמניעים את הלקוח.
צרכים ורצונות: הבנה של הצרכים המרכזיים והרצונות שמובילים את הלקוח בחיי היום-יום.
מוטיבציה ואתגרים: זיהוי המוטיבציות שמניעות את הלקוח, האתגרים והחששות שמפריעים לו.
הרגלי צריכה: איך הלקוח מקבל החלטות, איפה הוא רוכש מוצרים, ואילו מוצרים או שירותים חשובים
לו.
אמצעי תקשורת מועדפים: ערוצי התקשורת שהלקוח מעדיף – רשתות חברתיות, אימיילים, וואטסאפ
וכו’.
באמצעות אווטאר ברור ומפורט, ניתן למקד את השיווק והפרסום, לחזק את הקשר עם הלקוחות ולהפוך
אותם לנאמנים ולממליצים על העסק.

בניית קהל יעד
תודה, נחזור אליכם בהקדם